חוץ מזה אלוהים ברא את הגויים והוא לא מעניש אותם למיטב ידיעתי והוא ברא אותי תגידי לי משהו שאני חילוני? מי את שתטילי ספק ברצונותיו? את בטוחה שאלוהים תמיד רוצה שאני יחזור בתשובה אולי אלוהים רוצה שדווקא אני יוכל אולי להועיל יותר אם אני לא יהיה דתי? ומה יקרה אם כולם יהיו מאמינים ויושבי ישיבות? מי יעבוד?! מי יפרנס?!
ראשי > מה שבלב > מהי משמעות החיים?- בנתיים כאן היו הכי הרבה צפיות
ב. אני לא מכריחה אותך להיות דתי, אז דיי עם השטויות. תעשה מה שאתה רוצה.
ג. כן, אני בטוחה שאלוקים רוצה שתמיד תחזור בתשובה, ותוכל להועיל יותר עם תהיה דתי- בזה אני בטוחה, כיוון שלחזור בתשובה, זה בעצם לחזור להיות עם בורא עולם ולקיים את רצונו. ברור שהוא רוצה שתקיים את רצונו. הוא נותן לך חופש בחירה כמו שהוא אמר בתורה. והוא ממליץ לך לבחור בחיים. " ...ובחרת בחיים". הוא לא מכריח אותך. אבל אם אתה אוכל עכשיו משהו חמוץ אל תגיד שמישהו אחר גרם לך לעשות פרצוף חמוץ. כי לכל דבר יש השלכות. ויש עולם שבו אנו חיים לאחר העולם הזה. ויש הוכחות לכך מסיאנסים, גילגולי נשמות, מוות קליני ועוד.
ד. אם כולם יהיו מאמינים ויושבי ישיבות- כבר יבוא המשיח, ולידיעתך, בימי המשיח לא נצטרך לעבוד יותר, כיוון שאם המשיח מגיע אז זה אומר שהעולם מגיע לתיקונו, כלומר שתוקן חטא האדם הראשון שחטא ועל חטאו נענש שיצטרך לעמול על מנת לאכול. כלומר כבר לא נצטרך לעבוד גם ככה.
חוץ מזה רק שתדע, ice_maniac היקר,
יש גם הרבה דברים שאנחנו כנבני אדם לא יכולים להבין. יש דברים שהם מעל ההשגה שלנו.
כתבת שאתה רוצה לקבל לחם חסד. אבל כל ההקדמה שאמרתי שבורא עולם ברא את הנשמות והוא רצה להיטיב להם אבל הוא לא רצה שהנשמה תתבייש לכן הוא מעמיד אותה במבחן כדי שתקבל הכל בזכות ולא בחסד וכך לא תתבייש.
ואתה בוחר לחם חסד?
אבל כל זה נאמר כשעדיין לא היית בגוף, וכל ההטבה של הבורא לנברא- ההטבה הזו היא רוחנית, היא לא מההטבות שאתה מכיר , ואתה לא יכול להשיג - מהי הבושה שיכולה להיות לנשמה כשהיא מקבלת לחם חסד. כמו עני שמקבל שקל לצדקה- זה פי אין סוף מזה. זה גם לא מדובר על העולם הזה שאנחנו עכשיו נמצאים בו.
אם כולם יהיו מאמינים ויושבי ישיבות אז לא יהיו כולם :) כי כולנו כבר נופצץ מפה ישר לגן עדן... אז זאת עוד דרך להגיע לגן עדן...
אם כולם יהיו מאמינים ויושבי ישיבות אז לא יהיו כולם :) כי כולנו כבר נופצץ מפה ישר לגן עדן... אז זאת עוד דרך להגיע לגן עדן...
רק בבקשה ממך תגיד לי לאיזה מההודעות אתה מתכוון , כתבת שם כמה.
לשבת על התחת ולא להתאמץ זאת לא תשובה
להגיד לאלוהים הנה תראה אני עצלן עכשיו רק תגיד למשיח למהר זה דפוק
ואיפה בתנ"ך כתוב שיהיה משיח?
לא כל הדתיים הם אוכלי חינם שסתם מתפללים כל היום ולא עושים שום דבק
ואוזבקי גם אני אוהב אותך :D
יהודים ששומרים מצוות אינם _רק_ יושבים.
הם עושים המון.
כל האירגוני חסד. הצלה. לא חסר דברים. בסדר?
ותשובה בשבילך בנוגע למשיח:
"ויצא חוטר מגזע ישי, ונצר משרשיו יפרה, ונחה עליו רוח ה’, רוח חכמה ובינה, רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה’" (ישעיה י"א).
מהפסוקים המובאים בנביא ישעיה אנו לומדים בראש ובראשונה, כי יחוסו של המשיח הוא מדוד המלך ומזרע שלמה, וכן כתב הרמב"ם בפירוש המשניות למסכת סנהדרין פרק חלק.
יעקב בירך לפני מותו: "לא יסור שבט מיהודה ומחוקק מבין רגליו, עד כי יבוא שילה, ולו יקהת עמים" (בראשית מ"ט, י’). יעקב בברכתו לבנו יהודה, קורא למשיח בשם שילה. למעשה, יש למשיח שמות נוספים המבטאים את מהותו, כמבואר בתלמוד במסכת סנהדרין בפרק חלק (דף צ"ח, ע"ב): שילה, ינון, חנניה ומנחם. האברבנאל בספרו "ישועות משיחו" עמוד מ"ז מבאר את משמעות השמות: "שילה" - כי שלום ואמת ישררו בימיו. השם "ינון" מורה כי יהיה עליון על מלכי הארץ. "מנחם", כי ינחמנו ממעשינו ומעצבון ידינו. גם בספרו "מעייני הישועה", המעין העשירי, תמר ז’, הוא מסביר את מהותם של שמות המשיח ומשמעותם.
גדלותו הרוחנית של המשיח תהיה אדירה. על פי דברי הקבלה, כמובא בספר הזוהר (פרשת יתרו), תהיה דרגתו הנבואית קרובה לדרגת משה רבנו. נוסף לכך הוא יוכל לדון אדם לפי ריחו: "והריחו ביראת ה’". הוא לא יזדקק אף למשמע אזניו, "ולא למשמע אוזניו יוכיח".
במדרש תנחומא (פרשת תולדות פרק י"ד) מובא: "מי אתה הר הגדול לפני זרובבל למישור", זה משיח בן דוד. ולמה נקרא שמו הר הגדול, שהוא גדול מן האבות... ירום מאברהם... ונישא מיצחק... וגבה מיעקב.. ונישא ממשה... וגבה כמלאכי השרת..." יש המסבירים את דברי המדרש, שאמנם גדלותו של המשיח בנבואה לא תעלה על זו של משה, עבד ה’, אדון הנביאים, אולם בממשלה וגדולה הוא יגדל מאד, כי הוא ישלוט בצדקתו על העולם כולו!
על פי הקבלה (זוהר פרשת פנחס דף רמ"ו, רעייא מהימנא פרשת תצא דף ר"פ ע"א וספר "אור החיים" בראשית מ"ט, י"א) במלך המשיח תהיינה כלולות נשמות משה רבנו ודוד המלך.
אין חולק על כך שחכמתו של המשיח תגדל אף על חכמת שלמה. וכן מובא ברמב"ם (פרק ט’ מהלכות תשובה הלכה ב’). הרמב"ם בספרו ה"יד חזקה", וכן ב"אגרת תימן" הנודעת, כתב: "מפני שאותו המלך, שיעמוד מזרע דוד, בעל חכמה יהיה יותר משלמה".
במטרה לעקוב אחר תכונותיו של המשיח ופועלו, נפרט את הכתוב בספר ישעיה בפרק י"א, על פי הפסוקים בהם פתחנו את המאמר:
"ונחה עליו רוח ה’". "רוח חכמה ובינה". "רוח עצה וגבורה". "רוח דעת ויראת ה’". "והריחו ביראת ה’". "ולא למראה עיניו ישפוט". "ולא למשמע אוזניו יוכיח". "ושפט בצדק דלים". "והוכיח במישור לענוי ארץ". "והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע". "והיה צדק אזור מתניו והאמונה אזור חלציו".
רבי יצחק אברבנאל (חי במאה ה-15), בספרו "משמיע ישועה", מציג את עשרת התנאים שעל המשיח למלא אותם:
א. מזרע בית דוד – ולא מזרע אחר. ישב במקומו על כסא דוד ויקרא בשמו: "ויצא חוטר מגזע ישי".
ב. במדרגת נבואתו המופלאת – המלך המשיח יתנבא במדרגה עליונה "ונחה עליו רוח ה’".
ג. בחכמתו העצומה – "ונחה עליו... רוח חכמה ובינה".
ד. שיהיה כובש את יצרו ונבדל ונפרד מהתאוות הגשמיות, ולא תהיה נטייתו אחרי שום חוש מחמשת החושים, כפי שנאמר: "רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה’".
ה. רודף צדקה ומשפט – רדיפה זו לא תקיף את עמו בלבד, אלא השפעתו המכרעת תהיה ניכרת בכל האומות. הוא ידע את הדברים לאמיתם, בדרך נבואה ורוח הקודש כיד ה’ הטובה עליו, וכתוצאה מכך: "ושפט בצדק דלים".
ו. המשיח יחולל נסים ונפלאות שלא כדרך הטבע בזכות דבקותו באלוקים ובכוח נבואתו.
ז. השלום ישרור בימיו בכל העולם, כפי שנאמר: "והיה צדק אזור מתניו והאמונה אזור חלציו". לא יהיו חמס ושוד בארץ, תתבטלנה המלחמות ולא ירעו איש לרעהו.
ח. כל העמים יחפצו במלכות המלך המשיח ויכנעו תחת ידו. כולם יביטו בו וילמדו ממעשיו, ילכו באורחותיו והיתה מנוחתו כבוד: "וגר זאב עם כבש וגו’"(כאשר הכוונה היא גם לאומות שנמשלו לזאב ולכבש).
ט. המלך המשיח יקבץ את כל נפוצות (תפוצות) ישראל, כולם יחיו בשלום ובשלוה ולא תהיה מחלוקת ביניהם.
י. התנאי העשירי והאחרון שמציג האברבנאל על אודות המשיח הוא, שה’ יתברך יעשה בימיו נס דומה לקריעת ים סוף, כפי שכתוב: "והחריב ה’ את לשון ים מצרים, והניף ידו על הנהר וגו’" (ישעיה י"א, ט"ו). הנהרות שדרכם יעבור עם ישראל אל מולדתם יתייבשו, כפי שהיה בקריעת ים סוף, כאשר נבקע הים: "והיתה מסילה לשאר עמו אשר ישאר מאשור, כאשר היתה לישראל ביום עלותו מארץ מצרים ".
המשיח יתגלה לראשונה בישראל: "כי בארץ ישראל תחילת הראותו (לשון הרמב"ם ב"אגרת תימן"), שנאמר: "פתאום יבוא אל היכלו האדון אשר אתם מבקשים, ומלאך הברית אשר אתם חפצים, הנה בא, אמר ה’ צבא-ות" (מלאכי ג’, א’).
בפרק זה הוזכרו דרישות רבות ומחמירות שידרשו ממנו. יהיה עליו להוכיח כי אכן הוא עומד בקטגוריות המחמירות, הן של פסוקי התנ"ך (ישעיה י"א), הן של דברי חז"ל בתלמוד ובזוהר והן של מפרשי הקבלה (כדוגמת רבנו יצחק אברבנאל). נזכיר בקצרה את הנושאים הנידונים: חכמה, צדקות, כח נבואה, כח משפט, צדק, ענווה. הוא יצטיין בכל אלו בהיקף, בעוצמה ובעומק, שאינן מצויות כלל אצל בן תמותה המוכר לנו. הוא יבלוט בפעולותיו ובהשפעתו: השכנת שלום כלל עולמי, העולם כולו יחפוץ במלכותו, לא תהיה מחלוקת על עצם משיחיותו, הוא יחולל נפלאות בהיקף ובמדרגה של ייבוש ימים, כדוגמת קריעת ים סוף ועוד.
למי יבוא המשיח?
הוא יבוא לישראל ולכל העולם. כפי שנראה מדבריו של הנביא ישעיהו, יצא העולם כולו נשכר מביאתו של המשיח. העולם כולו יגאל בזכותו: "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה’ בראש ההרים, ונשא מגבעות, והלכו עמים רבים ואמרו, לכו ונעלה אל הר בית אלוקי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו. כי מציון תצא תורה ודבר ה’ מירושלים" (ישעיה ב’, ב’).
וכן נאמר בדברי הנביא: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה’, לעבדו שכם אחד" (צפניה ג’, ח’).
באותו זמן נשגב לא תהיינה מלחמות, השלום ישכון לבטח, לא ישררו רעב או מחסור, ושפע טובה יציף את העולם. טובה זו תתבטא היטב ביחסי העמים: "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב’, ד’).
אמנם עם באותה שעה יהפוך עם ישראל להיות מעצמת על, אולם הדברים ישאו אופי שונה לחלוטין מאשר היחס הכוחני הקיים בתקופתנו. כל העמים יכירו בגדלות הרוחנית האמיתית של עם ישראל וישאפו להתקרב אליו.
חשוב לציין: תכלית ימות המשיח ומטרתם שונות הן לחלוטין ומרוממות לאין שיעור משאיפותינו כיום. המטרה העליונה, אשר למענה נתאוו ישראל, נביאיהם וחכמיהם לימות המשיח, אינה מחמת תענוגים גשמיים, ואף לא כדי שישלטו על כל העולם וירדו בעמים. המטרה היא, שיהיו פנויים ללמוד את התורה ואת חכמתה ללא נוגש ומבטל, כדי שיזכו לחיי העולם הבא. כל שאר הדברים אינם אלא אמצעי לשלווה ולמרגוע מטרדות העולם הזה, אמצעי אשר יוביל למטרה נעלה זו!
מטרה זו הידועה לכל משכיל, מבוארת בכתובים, שנויה בחז"ל ומשולשת במפרשי הקבלה. כאמור, הרמב"ם כתב במספר מקומות את הדברים הבאים (רמב"ם הלכות מלכים פרק י"ב הלכה ד’, הלכות תשובה פרק ט’, הלכה ב’, ובפירוש המשניות למסכת סנהדרין פרק חלק):
"והתועלת הגדולה אשר תהיה באותם הימים, הוא שננוח משעבוד מלכויות שהוא מונע אותנו מעשיית המצוות כולם..." (באין בית מקדש חסרים היהודים מצוות רבות, מלבד מה שנמנע קיום המצוות מפאת שעבוד מלכויות מתמיד, והמצוות – אין צורך לספר על ההשפעה הברוכה שהן עושות בכל העולמות...) ותרבה החכמה, שנאמר: ומלאה הארץ דעה את ה’", וישבתו המלחמות וכו’. ואין אנו מתאווים ומקווים לימות המשיח, אלא להנהגת הטובה, החכמה, הצדק, היושר והקירבה אל האלוקים וכו’", עד כאן לשון הרמב"ם.
עם ישראל לא חיפש מעולם, וגם לא יחפש בעתיד, להיות מעצמת-על במובן המקובל. גם כאשר יכיר העולם כולו בעובדה שכל השפע הגשמי זורם משמים דרך צינורות השפע הרוחניים העוברים דרך בית המקדש של היהודים, גם כאשר יאמרו כל העמים: "לכו ונלכה בית ה’", כלומר, כולם יכירו בצורך הכלל עולמי במשיח, בבית המקדש, בעבודת הכהנים, בשירת הלויים ובלימוד התורה של עם ישראל, גם באותה שעה לא יהיו לעם היהודי כל כוונה או רצון לרמוס, לדרוס ולהשתלט על העולם, כפי שניסח זאת הרמב"ם בלשונו המדוייקת מאד. עם ישראל מבקש רק נכסים רוחניים: הנהגת הטובה, החכמה, הצדק, היושר והקירבה את האלוקים. זוהי המשמעות הבסיסית של הפיכת האומה היהודית למעצמת-על בימות המשיח. מכאן נובע חששם המגוחך של גוג וחילותיו, שבמלחמתם האחרונה ינסו בכל כוחם למנוע את ביאתם של הימים המאושרים הללו.
נציין את פעולותיו של המשיח, פעולות שיביאו לשינוי פני תבל.
המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר את מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה, ובונה המקדש, ומקבץ נדחי ישראל ויכוף כל ישראל לילך בדרך התורה ולחזק בדקה, וילמדם תורת ה’ ויורה אותם דרך ה’, ויבואו כל הגויים לשמעו, וילחם מלחמות ה’, ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה’ ביחד (מדרש רבה, בראשית פרשה צ"ה). הדברים הם על פי הכתוב בנביא צפניה (ח’): "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה’, ולעובדו שכם אחד".
נתאר תיאור כללי את אשר יתרחש בימות המשיח:
נפתח בתיאור המפורסם (פסוקים אלו הם המשכם של הפסוקים שהבאנו לעיל באשר לזהותו של המשיח): "וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ, ואיל וכפיר ומריא יחדיו, ונער קטן נוהג בם, פרה ודב תרענה, יחדיו ירבצו ילדיהן, ואריה כבקר יאכל תבן. ושעשע יונק על חור פתן ועל מאורת צפעוני גמול ידו הדה... לא ירעו ולא ישחיתו... כי מלאה הארץ דעה את ה’ כמים לים מכסים" (ישעיהו י"א).
הפסוקים המופלאים הללו מלמדים אותנו כי העולם של אחרית המים הינו, למעשה, שיבה לעולם שהיה בראשית הימים, בטרם חטא אדם הראשון בגן עדן. הרמוניה מופלאה זו תקרין ותשפיע על הבריאה כולה, על מצבה, על טבעה ועל אופיה. כל שוכני הארץ מהאדם ועד הדומם, דרך החי והצומח, כולם ישתנו לטובה. העולם ישתחרר מהאנרגיות ההרסניות שהקיפו אותו מכל עבר. הוא ישוב למצבו הטבעי הנכון, לתיקון המיוחל על ידי כל יושביו [להזכירנו, כיום, לפי האומדן של הועדה לאנרגיה אטומית, מסוגל העולם להשמיד את עצמו 20 פעם, לפי כמות פצצות האטום המצויות בו. עובדה זו מלמדת להיכן עלולה חכמתו של האדם להוביל אותו, באין מכוון].
האינטרס הכללי של יושבי העולם כולו ישתנה לטובה. חפצם של האנשים יהיה לדעת את ה’ ולהרבות חכמה, דעת ואמת.
בית המקדש השלישי יהיה משאת נפשם של כל באי עולם. תיקונו של העולם שיושפע מבית המקדש, ישפיע באופן מוחשי על כולם! לנוכח כל זאת, כל האנושות אמורה לצפות לביאת המשיח ולגאולה השלימה שתבוא במהרה בימינו, אם אמנם היא תשכיל להבין את הטובה ואת התועלת שתצמחנה מגאולה זו.
אחד מעיקרי האמונה היהודית הוא הציפיה לבואה של הגאולה השלמה: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה, אחכה לו בכל יום שיבוא".
אלפיים שנות ציפיה מתקרבות אל קיצן הטוב והמקווה. הגברת הציפיה מחישה את בוא הגאולה. אל לנו להרפות מציפיה זו, שהרי "אף על פי שיתמהמה... אחכה לו בכל יום שיבוא".
המשיח יגאל את העם היהודי, ועמו את העולם כולו.
הדרישות לקבלת המשיח ולאימות זהותו הן ענקיות, ורק המשיח עצמו יוכל לעמוד בקטגוריות כבירות אלו (עשרת תנאי האברבנאל).
בכוחו של המשיח יהיה אף לייבש ימים במקומות שידרש (ישעיה י"א, ט"ו).
הפיכת העם היהודי ל"מעצמת על" - אין מטרתה שליטה, כי אם הפיכת תושבי העולם כולו לחברה אמיתית, נשגבת ומרוממת.
בית המקדש השלישי יהיה משאת נפשם של כל באי עולם. תיקונו של העולם שיושפע מבית המקדש ישפיע באופן מוחשי על כולם! כל האנושות אמורה לצפות לביאת המשיח ולגאולה השלמה שתהיה במהרה.
לא חסר מקומות שנאמר בהם הנושא של המשיח.
בהצלחה.
מי אמר לך שהעולם\אדם קיים רק כמה אלפי שנים?
ולא זוכר מי אמר או עובדיה החכם או הרב הזה של הקלטות משהו יצחק בכל מקרה הוא אמר שאסור לארח אתיופים בארוחת שישי מחשש ליהדותם בעוד שבתנ"ך מסופר על הרבה מקרים כמו הסיפור של אברהם אבינו שאירח את המלאכים שהוא לא ידע שהם מלאכים אבל הוא לא ידע אם הם עיבריים או גויים והוא ארח אותם בכל זאת יש עוד ספר שמראה שחזל היו מאוד גזעניים...
כי את זה אני לא רואה שיש להרבה בעיה לקבל :)
היהדות דפוקה
אין מה לעשות
שרדנו כל כך הרבה זמן כי נשארנו בבית וקראנו תנ"ך
אם אי אפשר לראות אותנו אי אפשר לשנוא אותנו...
ולא זוכר מי אמר או עובדיה החכם או הרב הזה של הקלטות משהו יצחק בכל מקרה הוא אמר שאסור לארח אתיופים בארוחת שישי מחשש ליהדותם בעוד שבתנ"ך מסופר על הרבה מקרים כמו הסיפור של אברהם אבינו שאירח את המלאכים שהוא לא ידע שהם מלאכים אבל הוא לא ידע אם הם עיבריים או גויים והוא ארח אותם בכל זאת יש עוד ספר שמראה שחזל היו מאוד גזעניים...
א. איפה שמעת שהרב הגדול גדול הדור אמר דבר כזה? לפעמים אומרים סתם ציוטטים שלו.
ב. הרב אמנון יצחק גדול מזכי הרבים שה’ יברך אותו בכל הטוב שבעולם- לא שמענו ולא ראינו שהוא אמר את זה, אז בבקשה אל תגיד סתם דברים.
התורה הקדושה היא מלאה בחסד וטוב יותר מכל מקום בעולם.
גזענות זה הדבר האחרון שניתן לקרוא לחז"ל.
תזהר כשאתה אומר מילים כאלו על תלמידי חכמים. הקב"ה מאוד מקפיד על כבודם, כי כבודם זהו כבוד התורה.
אברהם אבינו ידע שהאורחים היו ערביים. אבל מה הקשר? גוי לא חייב בברכת המזון אבל לא משנה..
תביא ראיות אל תגיד סתם דברים שיכולים להיות טעות, כי זה מוציא שם רע על תלמידי חכמים, וזה אסור.
למה את לא עונה לי?
למה את לא עונה לי?
כי אני יכולה לענות לך על השאלות אבל ברגע שאני כותבת לך משהו, אתה מראה זילזול דבר ראשון ודבר שני- אתה לא לגמרי בודק את מה שאני מביאה לך וכותבת לך וישר אתה מגיב ולא מקבל את מה שיש לשני לומר.
אני עם כל הכבוד- למרות שאנחנו שונים באמונתינו אני אינני מזלזלת בך.
אני לא יודעת אם שמת לב לזה, אבל כך כתבת הרבה פעמים.
תמיד אתם אומרים על דתיים- חרדיים שצריך לזכור "דרך ארץ קדמה לתורה", אז יאללה כולם צריכים להתנהג יפה זה לזה ובכבוד.
(וסתם שתדע "דרך ארץ קדמה לתורה"- קדמה לתורה ב26 דורות. כלומר שלפני שקיבלו את התורה, לפני שהיתה דרך התורה היה רק דרך ארץ. כלומר כמו כולם..אבל העניין הזה לא קשור לנושא לכן לא נרחיב פה כרגע).
בנוגע לכך שהעולם קיים כמה אלפי שנים ולא מליארדי שנים- המדע הגיע לזה. וזה כמובן לאחר שהתורה כבר אמרה זאת.
להביא לך הוכחות? אני אביא בלי נדר. אני כרגע לא זוכרת איפה זה. וזה שאני כרגע לא מביאה לך זה לא אומר שאין! אל תשפוט את התורה עפ"י אדם אחד שלא הביא לך הוכחות, כי לפעמים שואלים מישהו דתי והוא לא יודע את התשובה אז חושבים שאין תשוה, פשוט צריך לבדוק ולשאול במקום הנכון. יש אנשים שיותר מתמצאים ממני ומדתי אחר.
אבל אני בכל אופן אביא לך בלי נדר ב"ה.
אין לי שום בעיה שתאמיני באלוהים, אני לא מישהו שיש לו זכות להגיד לך לא להאמין.
אבל מה שאני כן יכול לעשות, זה לסתור את הכביכול "הוכחות" שלך.
זה שכל הדתיים אומרים "דרך ארץ קדמה לתורה" לא אומר שכולם מיישמים זאת.
מצפה בכליון עיניים להוכחה :)
[ההודעה נערכה על-ידי Uzbeki ב-13/01/2007 21:14:22]
היא בסך הכל ילדה+
ואני בחיים לא שמעתי על זה שהעולם קיים רק כמה אלפי שנים זה נשמע לי מוזר ולא הגיוני
אני חשבתי שהתכוונת לאדם החושב (הומוסאפיינס) שזה נשמע לי יותר הגיוני
אבל העולם, לא ממש
עידן הקרח אם אני לא טועה היה לפני כמה מיליוני שנים.
הומוספיינס קיים גם כן, הרבה יותר מ6000 שנים.
150000 שנים ליתר דיוק...
נדב, יש הוכחות מוצקות של קופי אדם מעידן הקרח, אבל האדם המודרני התפתח הרבה אחריה :)
יענו קצת יותר מלקחת מקלות ולאכול נמלים כמו קופים
אחד בעל שפה ומודעות
בקיצור בלאט
אדם בעל יכולת תקשור עם הסביבה ועם אחלה מודעות :)
הוא היה אוכל נבלות!!
מטורףףףףףףףףף כל הילדות שלי עכשיו נהרסה
מכל סרטי הדינוזאורים הלא אמיתיים!!!!
לא שדינוזאור יכול לדבר אבל עדיין
דינוזאורוס רקס!!!
דינוזאורוס!!!!
תן לי שלאגר!!!
כמו ש"גילו" שהדינוזדאור הענקי הזה, שכחתי את השם שלו היה לו צוואר אופקי, לא מאונך
(http://www.hofesh.org.il/letters/science/brontosaurus.jpg)
i.e. -----------
לא
|
|
|
פשוט מ יששם שלד שלם של הדינוזאור הזה במוזיאון החליט שהוא רוצה שהצוואר יהיה ככה וככה הוא בעצם שבר לו את הגב או משהו כזה
בקיצור העולם נוצר לפני מיליוני שנה אבל הוא מתרסק כל הזמן אז צריך לעשות ריסטרט
חלק מהתוכנות נדפקות
אי אפשר לתקו :\
לפעמים הוא מתחמם יותר מדי כי לא מנקים אבק
זאת התיאוריה שלי
תיהנו
[ההודעה נערכה על-ידי Nameless ב-16/01/2007 02:56:53]
בוא נפרמט :)
או אנחנו כאן בשביל להעביר את הזמן...
נראה לי אביב גפן אמר את זה או משו : |
ולכן אביב גפן הוא תרבות רעה L:
[ההודעה נערכה על-ידי ורנון ב-16/01/2007 22:50:11]